ПСИХОЛОГТАР НАЗАР МЕН ЗЕЙІНДІ АЖЫРАТАДЫ.
Назар аудару-психикалық қызметтің объектіге бағытталуы және шоғырлануы. Еріксіз назар аудару қабілеті барлық адамдарға тән.
Ұқыптылық-бұл жеке тұлғаның басым сапасы. Шашыраңқы оқушы, барлық басқа балалар сияқты, қандай да бір объектіге” назар аудара ” алады. Алайда, ол көбінесе бұл объектіге толығымен назар аудара алмайды: ақыл-ой оның жеке сапасына айналған жоқ. Бұл маңызды САПАНЫҢ болмауы оның мектептегі жетістіктеріне жақсы әсер етпейтіні түсінікті.
Мазасыздық кейбір ауруларға, мидың бұзылуына немесе, мысалы, назофаринстің қабынуына, аденоидитке байланысты болуы мүмкін. Бірақ неге дені сау балалар арасында соншалықты мұқият емес? Егер бала шаршаса, оған қызығушылық танытпаса, қазіргі уақытта оның басқа тілектері бар және айналасында көптеген сыртқы тітіркендіргіштер бар болса, сіз ерекше назар аударуды күтпеуіңіз керек. Бірақ бұл түсінікті уақытша күйлер біртіндеп оқу жұмысының жалпы стиліне айналады, содан кейін өмір стиліне айналады.
Сабақта оқушының назарын ұйымдастыру, ең алдымен, мұғалімнің шеберлігіне байланысты. Үйде ата-аналар бұл функцияларды өздері қабылдауы керек.
Ұсыныстар: ата-аналар не нәрсеге назар аударуы керек?
өз бетімен, өзіне оқу;
дауыстап оқып, буындарды тік сызықтармен сызып тастау;
мәтінді дұрыс үлгімен салыстырыңыз.
Тексеру кезінде баланы мөлдір емес сызғышты қолдануға үйретіңіз. Оның көмегімен сөз біртіндеп, буындарда, алға баспай ашылады. Өйткені, оқушы алға қарай жүгіріп, сөзді “білсе”, қателіктер жиі байқалмайды.
Мысалы, егер сіздің балаңыз оқу және жазу кезінде мұқият болмаса, оған осындай тапсырманы ұсыныңыз. Ескі кітаптан немесе журналдан бірнеше парақты басып шығарыңыз (шрифт жеткілікті үлкен болуы керек). Нұсқаулық: “барлық” т “әріптерін алып тастаңыз, ал” д”әріптерін шеңбермен дөңгелектеңіз”. Содан кейін баламен бірге қанша қате жіберілгенін тексеріңіз. Жаттығуды күн сайын нұсқауларды өзгерту арқылы қайталауға болады. Бірте-бірте қателер саны азаяды.
Сіз назар аудару қабілетін үйрету үшін арнайы бұйра кестелерді таба аласыз. Нұсқаулық кестенің әр фигурасына белгілі бір белгішені қою үшін беріледі. Мысалы: квадратта-көлденең сызық, шеңберде-тік, үшбұрышта – нүкте және т. б.
Өте пайдалы жаттығулар мағынасын ашу бойынша хабарлама, жазылған арнайы белгілермен (вроде пляшущих ерлер бірі-әңгіме А. Конан-Дойлдың). Осындай құпия алфавитті ойлап тауып, оның көмегімен шағын хат жазыңыз. Жұмыстың бұл түрі өте күрделі, бірақ шоғырлану және назар аудару қабілеттерін үйрету үшін өте пайдалы.
Белгілі жаттығу-бұл қағазға кездейсоқ шашыраған сандарды іздеу. Сіз осындай кестені өзіңіз жасай аласыз.
Сіздің балаңызға ерекше назар аудару қажет болуы мүмкін. Мысалы, ол көрнекі, көрнекі түрде ұсынылған ақпаратты жақсы қабылдайды. Аман-есен өткізіп алса, онда ұсынылады есту. “Бір құлаққа ұшады, екіншісінен ұшады”деген сөзді есте сақтаңыз. Бұл ол туралы. Сонымен, мұндай оқушының есту қабілетін дамыту керек, оны есту сезіміне назар аударуға үйрету керек. Оның көзін жұмып, айналасындағы дыбыстарды тыңдауын сұраңыз. Содан кейін ол естігендерін тізімдеуге рұқсат етіңіз (ас үйде судың шуылы, көшеден шыққан дыбыстар, қабырға артындағы әңгіме және т.б.). Немесе мұндай жаттығу: сіз балаға кездейсоқ ретпен бірнеше атау бересіз. Әрқайсысы бірнеше рет естілуі керек. Мысалы: Катя, Антон, Даша, Дима, Антон, Антон, Даша, Катя, Дима, Катя және т.б. сонымен бірге сіз осы немесе басқа атауды қанша рет атағаныңызды өзіңіз үшін атап өтесіз. Баланың міндеті-әр аттың қанша рет естілгенін айту.
Бала, керісінше, визуалды ақпаратты қабылдау кезінде жеткілікті мұқият емес. Бұл жағдайда оның байқағыштығын, бөлшектерді байқау, мөлшерін, түсін, заттардың орналасуын және басқа белгілерді салыстыру қабілетін үйрету керек. Кез-келген кішкене заттарды алыңыз, оларды үстелге қойыңыз. Баладан осы композицияны 30 секунд ішінде қарастыруды сұраңыз. Содан кейін ол бұрылады, және сіз осы уақытта бір нәрсені өзгертесіз: заттарды ретке келтіріп, бірдей, бірақ басқа түсті қосып, бір нәрсені толығымен алып тастаңыз. Балаға не өзгергенін айту керек. Бір қарағанда ұқсас, бірақ егжей-тегжейлі ерекшеленетін екі суретті салыстыру пайдалы.
Арнайы әдебиеттерде немесе балалар журналдарында зейінді дамытуға арналған көптеген жаттығулар бар. Балаңызға қызықты нәрселерді таңдаңыз. Ең бастысы-күн сайын аздап жаттығу жасаңыз және баламен бірге оның жетістіктерін белгілеуді ұмытпаңыз.
ТАҒЫ НЕ БІЛУ КЕРЕК?
Бір бала үшін ең алаңдататын фактор – дыбыстар, екіншісі-визуалды ынталандыру. Біреуі үйде музыкамен тыныш айналысады және телефон қоңырауына жауап бермейді, екіншісі кез-келген шуылға алаңдайды. Балаларда шаршау әртүрлі жолдармен пайда болуы мүмкін. Мысалы, өнімділік күрт төмендейді, бірақ содан кейін қалпына келмейді. Немесе белгілі бір кезең ішінде ауытқиды – толық шоғырланудан бастап абсолютті “құлдырауға” дейін. Бұл ерекшеліктерді үй жұмысын ұйымдастыру кезінде ескеру қажет.
Мазасыздыққа қарсы тағы бір құрал бар – қызығушылық. Баланы айналадағы барлық маңызды және құнды нәрселерді байқауға және байқауға үйретіңіз: көшеде, кинода, үйде. Егер ол сұрақ қойса, керемет: “бұл не?”, “Бұл нені білдіреді?”, “Неге бұлай болып жатыр?”Жауап беріңіз, бірақ ұлыңызды немесе қызыңызды қызықтыратын сұрақтарға өз бетінше жауап табуға шақыруға тырысыңыз.
Мектеп оқушыларын тәрбиелеген психологтар да, ата-аналар да Бастауыш сынып оқушыларының ұқыпсыздығы, әдетте, біртіндеп төмендейтінін біледі. Сырттай оқитын оқушы ақыр соңында тапсырмаға назар аударуды үйренеді. Бірақ біздің “кіші сынып оқушысы” бесінші сынып оқушысы болады. Біз бұрынғы ұйымдастырылмағандықтың оған оралғанын, тағы да назар аударуда проблемалар туындағанын, үлгерім нашарлағанын байқаймыз. Жасөспірімнің ұқыпсыздығы мен алаңдаушылығының себептері түсінікті. Соңғы жоспарда дененің физиологиялық қайта құрылуы, гормоналды өзгерістер бар.
Жасөспірімге эмоцияларын басқару қиын. Оның жаңа қажеттіліктері, мүдделері бар, әрдайым оқумен байланысты емес, жаңа әлеуметтік шеңбері бар. Жасөспірімдердің бірі жаңа гипотезалар жасауға, теориялық зерттеулермен айналысуға және батыл тәжірибелер жасауға дайын. Ал мектепте күнделікті жұмыс істеу керек-скучно есептеу, оқу үшін міндетті әдебиет… Балаңызды түсінуге тырысыңыз және оған мағынасыз сұрақтар қоймаңыз: «Сіз не туралы ойлайсыз? Мұндай ақымақ қателерді қалай жасауға болады?» Жасөспірім үшін ең бастысы-өзін-өзі тану, оның күштері мен қабілеттерін өзін-өзі бағалауды оған маңызды адамдардың бағалауымен түзету. Егер оқу қандай да бір жолмен көмектессе, онда бала оған қызығушылық танытады, назар қайтадан шоғырланған және тұрақты болады.