Skip to content

Отбасы заңдары

Отбасы заңы 1

Отбасында тұратын әрбір бала ештеңеге қарамастан сүйікті болуы керек.

Бұл сезімнен айырылған адам өзінің жақындарын, отандастарын, отанын құрметтей алмайды. Сүйіспеншілік пен жүрек сезімі, сезімталдық, отбасы мүшелерінің бір-біріне деген қамқорлығы баланың психикасына үлкен әсер етеді, баланың сезімдерін көрсетуге кең мүмкіндік береді.

Американдық психолог Джеймс Добсон: «Біз бәрімізге тек өз ісімен айналысатын және бір үйде тұратын адамдардың жеке тобына ғана емес, сонымен бірге туыстардың жақындығын сезіну, жеке басын және өзіндік ерекшелігін, ерекше сипатын, дәстүрлерін білетін отбасының ортақ атмосферасын дем алу қажет», – деп атап өтті.

Сонымен қатар, әйгілі орыс ғалымы-педагог П. Лесгафт соқыр, ақылға сыймайтын аналық махаббат «баланы ұру шыбықтан гөрі жаман», адамды азғындық тұтынушы етеді деп сендірді.

Отбасы заңы 2

Әр бала шынайылық пен мейірімділік жағдайында өмір сүруі керек.

Кейде ата-аналар әртүрлі жағдайларда өтірікке жүгінеді, бұл көптеген өмірлік жағдайларда, мысалы, әкенің отбасынан кетуі немесе жақын адамының қайтыс болуы. Ашылған өтірік өтірікті сақтап қалуға тырысқан әдеттегі өмір салтын бұзуы мүмкін. Барлық фальшь, алдау бала подмечает төтенше деңгейін және мүмкіндігіне орай жылдам, ал, подметив, құяды да қысылу және мұнда күдіктілікті көрмейді.

Егер балаға бір нәрсе туралы хабарлау мүмкін болмаса, онда сіз адал және тікелей жауап беруден бас тартуыңыз керек немесе ақылсыздықты ойлап табудан гөрі, шекараны білуіңіз керек, содан кейін әшкереленген болуыңыз керек.

Айтуға болмайды:” бұл сізге білуге ерте”,”сіз оны әлі де түсінбейсіз”. Мұндай жауаптар баланы ашуландырады, бұл негізсіз қызығушылық тудырады. Жауап беру жақсы: “мен мұны сізге айтуға құқығым жоқ; әр адам белгілі құпияларды сақтауға міндетті, бірақ басқа адамдардың құпиялары туралы әдепсіз түрде білуге міндетті”. Бұл тікелей және шынайылықты бұзбайды және борыш пен әдептілік сабағы оқытылады.

Отбасы заңы 3

Баланың түсіндіруге және пайымдауға құқығы болуға тиіс.

Баламен қалай сөйлесуге болады? Мәселе мынада, бала не білуі керек, сонымен қатар не айту керек және қалай айту керек деп ойлау керек.

Біріншіден, балаға немесе жасөспірімге ол бізсіз жақсы білетінін айтудың қажеті жоқ.

Екіншіден, біз “талап етуден” мен “қызықты емес оқудан”аулақ болу үшін әңгімеміздің реңі, тәсілі туралы ойлануымыз керек. Бұл ең алдымен коммуникативтік қарым-қатынас мәдениетін үйрететін отбасы. Қатты моральдық, көптеген адамдардың қатысуымен іс-әрекеттерді талдау саңырау тұрақты тітіркенуді және олардың өмірінде кем дегенде бір нәрсені жақсы жаққа өзгертуге құлықсыздықты тудырады.

Үшіншіден, әңгіме барысында қандай практикалық нәтижеге қол жеткізгіміз келетінін анықтау қажет.

Мазмұны да, үні де, орны да, сөйлесу уақыты да маңызды.

Әр түрлі жастағы балаларды әртүрлі жолмен сендіру керек. Кіші мектеп оқушылары өмірден, кітаптардан сенімді мысалдар талап етеді. Жасөспірімнің убеждает терең сенім сөз ересектер.

Жоғары мектеп жасындағы балалармен В. А. Сухомлинский дауыстап ойлауға, олармен күмәнмен бөлісуге, кеңес алуға кеңес береді. Мұндай жеңілдік сенімді, шынайылықты растайды, ересек пен баланы біріктіреді.

Үлкен қателік-қорлау. Негізгі жамандық-бұл кінәлау өзіне деген сенімсіздікті тудырады, бұл ерік-жігерді босаңсытады және жанды парализ етеді, қиындықты жеңуге өз бетінше шешім қабылдауға кедергі келтіреді. Ата-аналар дұрыс әрекет етеді, бұл балалардың ересектігімен мақтаныш сезімін тудырады, баласын жігерлендіреді, сенім мен жетістікке жетелейді.

Отбасы заңы 4

Азғын жаза тәсілдерін алып тастау.

Жазаның тәрбиелік күші бар, егер ол сендірсе, ол өзінің мінез-құлқы, адамдарға деген көзқарасы туралы ойлануға мәжбүр етеді. Бірақ жаза адамның қадір-қасиетін қорламауы, оған сенбеуі керек.

Керек айта алмайды оскорбляя бала беруге әділ, дегенмен, болуы мүмкін, және резкую бағалау оның іс-әрекеттерге. Айыптау өнері қатаңдық пен мейірімділіктің ақылды үйлесімінен тұрады. Баланың айыптауда тек қаталдықты ғана емес, өзіне деген қамқорлықты да сезінуі өте маңызды.

Отбасы Заңы 5

Бала «мүмкін», «қажет», «мүмкін емес» деген сөздерді түсінуі керек.

Тәрбиенің өте маңызды әдісі-тыйым салу. Ол ескертеді көптеген кемшіліктері, мінез-құлқы, үйретеді, балалардың ақылға қонымды жатуы өз қалауына. Балалар мен жасөспірімдердің тілектері өте көп, бірақ олардың бәрі мүмкін емес және оларды қанағаттандырудың қажеті жоқ. «Егер үлкендер баланың кез-келген тілегін қанағаттандыруға тырысса, көршілердің қыңырлығы, болмысы, қыңырлығының құлы және тиран өседі. Тілектерді тәрбиелеу-“бағбанның” – тәрбиешінің, дана және шешуші, сезімтал және қатыгез ең керемет жұмысы”.

Отбасы Заңы 6

Отбасының салт-дәстүрлері жағымды эмоциялар мен сезімдермен боялуы керек.

Бүгін біз баланың сезімдерін тәрбиелеудің маңыздылығын атап өтеміз. Бұл сөзбен де, іс-әрекетпен де тәжірибені ояту, сезімдерді ояту, тиісті жағдайды әдейі жасау немесе табиғи ортаны пайдалану дегенді білдіреді.

Тәрбие құралы ретінде эмоционалды жағдайдың мәні кез-келген оқиғаға, іс-әрекетке байланысты адам басқа біреудің ең жақсы тәжірибесін сезінеді және оларға өз тәжірибесімен жауап береді. Сезімдер жүктелмейді, бірақ оянады. Сезімдерді тек шынайы тәжірибе арқылы оятуға болады.

Отбасы заңы 7

Ата-аналар балаларға өздерінің өнімділігі мен онымен байланысты артықшылықтарын көрсетуі керек.

Бала барлық отбасы мүшелерінің еңбекпен айналысқанын, үйдегі бос әурешілік отбасы мүшелеріне тән емес екенін, жұмыс жаза емес, өз өмірін жақсарту мүмкіндігі екенін көруі керек.

Отбасы заңы 8

Отбасында өсіру Заңы оң мысалдар.

Сіз балаға темекі шегудің зияны туралы және ересек адамға тоқтаусыз темекі шегудің зияны туралы бірнеше рет айта аласыз. Мұндай мысал, өкінішке орай, рөлдік модель және өмірде белсенді қолдану болып табылады.

Баланың өмірінен қосымша ынталандыру деп аталатындарды алып тастау қажет: шамадан тыс емдеу, бұзылған тамақ, темекі, алкоголь, шамадан тыс сән-салтанат.

Отбасы заңы 9

Баланың Адамгершілік Адамдармен қарым-қатынасы үшін жағдай жасау. Баланы азғын адамдармен араласудан қорғау маңызды.

Балада білім мен тәжірибені игерудің маңызды әдісі-еліктеу. Еліктеу инстинкті баланы өзінің барлық әрекеттері мен айналасындағы адамдардың әрекеттерін қайталауға тырысады. Ойнату-бұл игеруді білдіреді.

Тек 7 жасында бала өзінің моральдық негіздерін дамытады және айналасындағы адамдардың мінез-құлқы мен әрекеттерін бағалай алады. Сондықтан ересектер оған өнегесіз мінез-құлықтың үлгісі болмас үшін әр қадамды қатаң бақылауы керек.

Отбасы заңы 10
Ата-аналар қарым-қатынастарының сұлулығын көрсетуі керек.