Skip to content

Бала және компьютер

Компьютерлер біздің өмірімізге соншалықты берік еніп, онымен “сен” болуды білмейтіндерге искос қарайды. Компьютер мен компьютерлік ойындардың пайдасы мен зияны туралы пікірталастар барлық әлеуметтік деңгейлерде жүреді, ғалымдар компьютерлік ойындардың балаларға әсері туралы зерттеулер жүргізеді. Мамандардың бір бөлігі компьютер олардың денсаулығына нашар әсер етеді, ал екінші бөлігі бұл мәлімдемелерді жоққа шығарады. Біздің мақсатымыз-компьютер мен компьютерлік ойындардың балалардың денсаулығына зияны мен пайдасы туралы айту.

Айта кету керек, компьютерлік ойындар балада дамиды:

жылдамдық реакциясы

қолдың ұсақ моторикасы

нысандарды визуалды қабылдау

жад және назар

логикалық ойлау

сырт қарағанда-моторную үйлестіруді

Компьютерлік ойындар баланы үйретеді:

жіктеу және жалпылау

стандартты емес жағдайда аналитикалық ойлау

өз мақсатына қол жеткізу

зияткерлік дағдыларды жетілдіру

Бала кезінен компьютерде бағдарланған бала өзін сенімді сезінеді, өйткені ол қазіргі заманғы технологиялар әлеміне қол жеткізе алады. Компьютердегі ойындар-бұл бірдей іс-шаралар, сондықтан баланы ағылшын немесе неміс алфавитін үйренуге мәжбүр етуден гөрі ойынға тарту оңай және т.б. компьютерлік ойындар ойнау арқылы бала өз әлемі бар ертегіге түседі. Әдемі боялған, көңілді және мейірімді балалар компьютерлік ойындары көптеген қызықты, ақылды, көңілді және балалардың білімін жетілдіруге және жетілдіруге бағытталған. Бірақ, егер режим сақталмаса, компьютер досынан жауға айналады. Барлығы қалыпты жағдайда жақсы екенін ұмытпауымыз керек. ДДҰ сарапшыларының пікірінше, тіпті компьютерде өте ұзақ жұмыс істемеу, 1-2 сағаттан аспайды, жасөспірімдердің 73% – ында жалпы және көздің шаршауын тудырады, ал әдеттегі жаттығулар жасөспірімдердің тек 54% – ында шаршауды тудырады. Компьютермен айналысып, үлкен эмоционалды көтерілісті бастан кешірген оқушылар тіпті шаршауды байқамайды және әрі қарай жұмыс істеуді жалғастырады. Егер экранда оқу бағдарламасы көрсетілмесе, бірақ көптеген компьютерлік ойындардың бірі болса, жасөспірімдер, тіпті шаршауды сезініп, одан бірнеше сағат бойы шыға алмайды. Нәтижесінде бала кешке қарай толқып, ашуланады, басқарылмайды. Бәрінің кінәсі-сүйікті компьютер!

Егер сіз баланың компьютердегі жұмыс ұзақтығын шектесеңіз, көзге арналған гимнастика жасасаңыз, жұмыс орнын дұрыс жабдықтасаңыз, балаңыздың жасына сәйкес келетін сапалы бағдарламаларды ғана қолдансаңыз, артық жұмыс істеудің алдын алуға болады. Жұмыс орнына келетін болсақ, жиһаз баланың өсуіне сәйкес келуі керек. Орындық міндетті түрде артқы жағында болуы керек. Бала компьютерден кемінде 50-70 см қашықтықта отыруы керек (неғұрлым алыс болса, соғұрлым жақсы), экранның ортасына перпендикуляр қарап тұруы керек. Қону түзу немесе сәл алға қарай қисайған, басы сәл көлбеу. Отырғызу тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін бала жамбас ұзындығының 2/3 – 3/4 бөлігіне сүйене отырып, орындыққа отыруы керек. Дене денесі мен үстелдің шеті арасында кемінде 5 см бос орын сақталады, қолдар үстелге еркін жатады. Аяқтар жамбас және тізе буындарында дұрыс бұрышта бүгіліп, сәйкес стендте үстелдің астында орналасқан. Компьютер тұрған үстелді жақсы жарықтандырылған жерге қою керек, бірақ экранда ешқандай жарық болмауы керек. Есіңізде болсын, егер сіз біздің ұсыныстарымызды тыңдап, оларды орындасаңыз, компьютердегі сабақтар пайдалы болады. Балаңыздың денсаулығы осыған байланысты.

Сонымен, жеті негізгі ереже:

кезде әлсіз жанарға отыруға компьютер тек көзілдірікпен;

сақтауға дейінгі қашықтық көзге дейін экран (50-70 см);

монитор алдында әр 15-25 минут сайын жұмыста үзіліс және көзге арналған гимнастика жасаңыз;

дұрыс жұмыс қалпын сақтау;

қараңғыда компьютерде жұмыс істемеу;

ойындар мен бағдарламалардың мазмұнды жағын қадағалаңыз;

сабақтан кейін салқын сумен жуыңыз.

Шынында да, ауқымы ай сайын жаңартылып отыратын ойындардың үлкен саны біздің кез-келгенімізді шатастыруы мүмкін. Егер сіз баланы тәрбиелеу және дамыту үшін компьютерді қолдануды шешсеңіз, онда сіздің балаңыз қалай, не үшін және не үшін ойнайтынын түсініп, ойын жаңалықтарынан хабардар болып, жаңа ойынның мазмұнын бірге талқылай білуіңіз керек. Шартты түрде компьютерлік ойындардың барлық түрлерін келесідей жіктеуге болады: шытырман оқиғалы ойындар, стратегиялар, логикалық ойындар және т. б.

Сонымен:

Ең алдымен, балаңыздың темпераменті мен бейімділігіне сәйкес ойын жанрын таңдаңыз: тыныш, өлшенген ойындар бір балаға жақсы сәйкес келеді, ал басқалары белсенді, динамикалық.

Ойын-сауыққа қарағанда зерттеу мазмұны бар ойындарды ұзақ ойнауға рұқсат етіңіз. Егер сіздің балаңыз бастама көтерсе, мәселені шешуге тырысса, қазіргі жағдайды талдап, одан қорытынды шығарса – мұндай ойын сөзсіз зерттеу элементтерін қамтиды.

Ойынның ұзақтығын баланың жасына және ойын сипатына сәйкес таңдаңыз. Ойынның ырғағы мен ұзақтығы тепе-тең болуы керек: егер ойын ырғағы шиеленісті болса, онда ойын ұзаққа созылмауы керек.

Балаңызға ойын сеанстарының ұзақтығының негізгі принципін білуге тырысыңыз-ұйқы, тамақтану, демалу, дене шынықтыру, ашық ойындар және т. б. сияқты маңызды іс-шараларға зиян келтіретін ойындар ойнауға болмайды.

Қауіпсіздік ережелеріне келетін болсақ:

компьютерді бұрышқа немесе артқы бетке қабырғаға қою керек;

компьютер қолданылатын бөлмеде күнделікті дымқыл тазалау қажет. Сондықтан ондағы еденді сарай немесе кілеммен жабудың қажеті жоқ;

компьютерде жұмыс жасамас бұрын және одан кейін экранды сәл суланған таза шүберекпен немесе губкамен сүрту керек;

какти сонымен қатар компьютердің теріс әсерін азайтуға көмектеседі;

бөлмені жиі желдетуді ұмытпаңыз, ал аквариум немесе басқа су контейнерлері ауаның ылғалдылығын арттырады.

Айта кету керек, балалардың компьютерлік ойын бағдарламаларындағы жетістіктері олардың өздері мен басқалардың назарынан тыс қалмайды. Балалар өздеріне деген сенімділікті арттырады, олардың өзін-өзі бағалауы артады. Тіпті ұялшақ және бейқам балалар компьютерлік әлемді игерудегі өз әсерлерімен және жетістіктерімен белсенді түрде бөлісе бастайды. Олар мониторда көрген сюжеттерді айтады, талқылайды, компьютерлік ойындармен өзара байланысты рөлдік ойындар ойнайды. Үйде, аулада, мектепте балалар достарына компьютерде жұмыс істеудің барлық “нәзіктіктері” туралы айтады, бұл өзін-өзі растаудың, өз беделін арттырудың тиімді әдісі ретінде әрекет етеді. Компьютерді игеру баланың жеке басының қалыптасуына пайдалы әсер етеді және оған жоғары әлеуметтік мәртебе береді.

Компьютер-біздің болашағымыз. Ондағы жұмыс балаларға ақпаратты алудың және өңдеудің жаңа әдісін, қарапайым және жылдам тәсілдерін үйретеді. Жұмысқа қажетті материалды алу және оны тез өңдеу мүмкіндігі ойлау процесін тездетеді және оңтайландырады, көбірек білуге ғана емес, сонымен қатар жаңа мәселелерді шешуге де көмектеседі. Екінші жағынан, сіз тек компьютерге сене алмайсыз. Нақты қарым-қатынас дағдыларын дамытуда компьютерлік дағдылар тек көмекші рөл атқара алады.
Құрметті ата-аналар! Есіңізде болсын, әр бала үшін сабаққа уақыт шектеулі: 3-4 жаста – бала компьютерде 25 минут, 5-6 жаста – 35 минут, 7-8 жаста-40 минут, 9-10 жаста – 45-50 минут бола алады.